woensdag 16 mei 2012

Moederdag

Als Bonusmoeder toch wel een van de lastigste dagen in het jaar: Moederdag.
Niet alleen word je er even op gewezen dat jij er op die dag niet bij hoort, er moeten ook tekeningen en kadootjes gemaakt/gekocht worden voor Mama.

Al zeg ik het zelf, ik ben aardig ruimdenkend. Dat wil ik graag zijn althans en ik denk dat dit me meestal ook wel lukt. Gewoon twee benen op de grond en mensen en situaties accepteren hoe ze zijn. En wat heb ik een geluk dat ik een vriend en ex-vrouw-van-vriend heb die ook ruimdenkend zijn. Wat zo hebben we eigenlijk een hele leuke Moederdag gehad.

In het weekend zijn de kinderen bij hun moeder. Natuurlijk hadden ze op school al tekeningen en bloemen geknutseld en getekend. Daar heb ik nog een kadootje bijgekocht namens de kinderen. In een grote tas en de kids goed instrueren het te verstoppen voor Mama! Nou dat vonden ze spannend. 'Mama, deze tas, daar mag je niet inkijken! Daar zitten je kadootjes in voor Moederdag!'



Zondag kwamen ze terug. En ontzettend lief kreeg ik hele mooie tekeningen voor Moederdag! Mijn allereerste moederdagkadootjes! Ik vind het een hele eer en ben zo blij dat de kinderen het ook fijn vinden zo met z'n allen.
Ze hoeven nooit te kiezen tussen Mama of Margje, ze hebben allebei. En dat stelt ze zichtbaar gerust. Natuurlijk is het voor ons weleens moeilijk.. Als moeder deel je ineens je kinderen met de nieuwe vriendin van je ex-man. En ik zie/hoor/spreek de ex van mijn vriend met grote regelmaat.
Maar niets wat een beetje ruimdenkendheid en inlevingsvermogen niet kan oplossen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten